Black Point Compensation (和訳)

(まだ Google翻訳そのままなので、色々駄目)

One area that many users of Photoshop are still questioning is the role of Black Point Compensation in several of the dialog boxes in Photoshop.

Photoshopの多くのユーザーが依然として疑問を抱く領域の1つは、Photoshopに沢山あるダイアログボックスの内の黒点補正の役割です。

Black Point Compensation can be used when transforming files using ICC profiles.

Black Point Compensation は、ICCプロファイルを使用してファイルを変換するときに使用できます。

An example would be converting from RGB to CMYK.

たとえば、RGBからCMYKに変換する例です。

The conversion process using ICC profiles requires a source (where is the file coming from) and a destination (where is the file going).

ICCプロファイルを使用した変換プロセスでは、source(何処からのファイルか)と destination(何処へのファイルか)が必要です。

Due to the fact that there is no standard technique in how ICC profiles map pure black from the source to the destination, there are cases where the pure black of the source profile can be a different value than the black of the destination profile.

ICC プロファイルが純粋な黒を source から destinationマッピングする標準的な手法がないため、source プロファイルの黒が destination プロファイルの黒と異なる場合があります。

In some such cases, unacceptable results can develop when the file is output.

そのような場合には、ファイルが出力されたときに許容できない結果になる事があります。

In order to correct these possible problems, Adobe introduced a feature in Photoshop 5.0. called Black Point Compensation.

これらの問題を解決する為に、AdobePhotoshop 5.0 で Black Point Compensation(黒点補正)と呼ばれる機能を導入しました。

When this option is checked, Photoshop examines the black points of both profiles to see if each will work in harmony.

このオプションをオンにすると、Photoshopは両方のプロファイルの black point を調べて、それぞれが調和して動作するかどうかを確認します。

This is the case where the black mapping of both profiles is such that an accurate black is represented in the final output.

これは、両方のプロファイルの黒マッピングが、最終出力において正確な黒が表される場合である。

Upon examining both profiles, if the black levels are going to produce acceptable results, the transformation from source to destination profile is carried out.

両方のプロファイルを調べて、黒レベルが許容可能な結果を生成するならば、source プロファイルから destination プロファイルへの変換が実行されます。

If upon examining the two profiles, Photoshop sees that the two black points are different, an extra processing step is carried to unsure that the black point of the source profile is correctly mapped to the black point of the destination profile.

2つのプロファイルを調べるときに、2つの black point が異なると見なされた場合、source プロファイルの black point が目的のプロファイルの black point に正しくマッピングされているかどうかを確認するために余分な処理ステップが実行されます。

In rare cases using Black Point Compensation can cause unacceptable results and the effect is usually washed out detail in the very dark regions of the final image.

まれに、黒点補正を使用すると許容できない結果になることがあります。その効果は、通常、最終画像の非常に暗い領域で細かく洗い流されます。

In our experience this problem usually rears its ugly head with older RGB output profiles.

私たちの経験では、この問題は通常、古いRGB出力プロファイルを持つ醜いヘッドを再現します。

Adobe recommends, and we agree, that in almost all cases, Black Point Compensation should be on when dealing with CMYK files (doing RGB to CMYK conversions or CMYK to CMYK conversions).

Adobeは推奨しているのは、私たちはが CMYK ファイル(RGB を CMYK または CMYKCMYK への変換)を扱うほぼ全てのケースでは 黒点補正を扱う必要があると同意する事です。

In most cases, doing RGB to RGB conversions with Black Point Compensation will produce desirable prints.

ほとんどの場合、黒点補正を使用してRGBからRGBへの変換を行うと、望ましいプリントが得られます。

However, depending on the profile, doing a conversion from RGB to RGB with Black Point Compensation can produce poor output with washed out blacks.

ただし、プロファイルによっては、ブラックポイント補正を使用してRGBからRGBへの変換を行うと、黒く塗り潰され良くない出力になる可能性があります。

It appears that this problem with older RGB profiles is dependent on the software that is used to generate the profile.

古いRGBプロファイルでのこの問題は、プロファイルを生成したソフトウェアに依存しているようです。

Apparently there is a “Black Tag” feature in ICC profiles that in some cases can be used or unused depending on the software that actually creates the profile.

実際にプロファイルを作成するソフトウェアによっては、ICCプロファイルに「ブラックタグ」機能が使用されたり、使用されないことがあります。

For this reason, there is no hard and fast rule that says we should or should not use Black Point Compensation with RGB output.

このため、RGB出力で黒点補正を使用すべきであるか、使用すべきではないという杓子定規なルールはありません。

Our recommendation is to use Black Point Compensation with RGB output profiles or if possible, try a test with Black Point Compensation on and off.

RGB出力プロファイルで黒点補正を使用することをお勧めします。可能であれば、黒点補正をオンまたはオフにしてテストを試してください。

BPC will either produce acceptable results or do nothing when using modern profiles.

最新のプロファイルを使用している場合、BPCは許容可能な結果を生成するか、何もしません。

There is one other case where you may want to turn off Black Point Compensation.

黒点補正を無効にしたい場合があります。

When you want to soft proof output for a printer that has a low dynamic range like newspaper, where the blacks are usually not very dense.

新聞のようなダイナミックレンジの狭いプリンターの出力をソフトプルーフしたい場合、黒は通常は密ではありません。

By turning off the Black Point Compensation, the soft proof is more accurate in predicating the effect of this low dynamic range.

黒点補正をオフにすると、この低いダイナミックレンジの効果を推定するのに、ソフトプルーフがより正確になります。

Black Point Compensation should be turned off in the CMYK Set-Up.

黒点の補正は、CMYKセットアップではオフにする必要があります。

Andrew Rodney
The Digital Dog
andrew@digitaldog.net
updated 12.12.10